söndag 3 maj 2020

Jorda sig

Jorda sig ...

jorda sig - Sök på Google
jordande meditation - Sök på Google


Råka bli så att jag ställde mig frågan om vad PO Enquist har yttrat i ärendet ...
Och vad vi alla redan håller på med, halvt omedvetet, i vårt pågående vardagsliv ?

Satt igår med min ganska nyköpta surfplatta framför TV:n och googlade på just
jordande meditation - Sök på Google
och det känns som om man promenerar på en storstadsgata med en massa skrikande Reklam, dvs uppmärksamhet och Pengar - Big Business ...
Men Envishet, Uppmärksamhet, Övning, mm lönar sig, Guldklimparna denna surf-session blev:
Stora boken om mediala symboler - Melanie Barnum - Google Böcker  100,19 Kr
Men finns faktisk en hel del att läsa gratis på länken:
Stora boken om mediala symboler - Melanie Barnum - Google Böcker

och:
elin kristallklar jordande meditation - Sök på Google
elin kristallklar - Sök på Google
Gäst Amanda Randau om nervsystemet, regression, läkning - Tarotpodden | Lyssna här | Poddtoppen.se
Tarotpodden en Apple Podcasts
Intervju med Elin på Yogadoktorn
🙂
Yogadoktorn - Startsida
Tarotpodden – Podcast – Podtail


Jag har faktiskt övat in mig oväntat bra på att Jorda mina länkar från  Google Chrome  och  Firefox, långa strukterade listor på  Google Drive  och  OneNote
och nu verkar det bli Blogger som står på tur,
detta om något, känns för mig som en Bedrift i "Att jorda sig" - perspektivet
Detta att seriöst 'nätspana' är väldigt 'utsvävande' och måste backas upp med en fungerande dokumentering (= Jordning, eller "Struktur" som en rund kvinnlig psykläkare kommenterade när jag visade min Hemsida för henne)

Men man kan ju också säga:  Att "Jorda sig" handlar om att hantera vardagspusslet,
och "jordande medition" blir då att 'Tona in sig' på Verkligheten
och det är det väldigt många som filosoferat över, 'Gott Sällskap' alltså ...