fredag 1 maj 2020

Kriminalitet

Alla har vi varit skitungar på något litet sätt ...

Men ...
Livet, Människor, Världen, Omständigheterna, mm mm, kan man ju reta sig på ...
Har ju fått leva och kommit in i
gerotrancedencen - Sök på Google
vilket gett Facebook-inlägget:
200102_En bra förklaring på mina senaste inlägg kan... - Sven-Åke Petersson
och visst - Kriminalitet är ett Hot för oss Alla
kriminalitet - Sök på Google
kriminalitet bland unga - Sök på Google
och mina Facebook-inlägg:
200218_Rena slagfältet verkar det som... - Sven-Åke Petersson
200227_Efter 1973 bodde jag ett tag på Lextorp, men då... - Sven-Åke Petersson
200315_Mer som berör Kronogården mm... P1 är fantastiskt ! - Sven-Åke Petersson
200430_För några dagar sedan berättade jag för min... - Sven-Åke Petersson
200501_Gjort mitt Blogger-inlägg mer 'Begripligt' ... - Sven-Åke Petersson
och vadå ?
Jo:
2020-04-18 Lö
Lyssnade på köksradion, och kom till tårar:
  jag vaknade till i läget  23:50 min, och sedan 'rappen'  26:07 - 28:15
"Osäker grabb" av Farhiya Feysal - Dramaten& Spoken word - YouTube
Associerar direkt till
men här är det en liten somalisk tjej som sticker ut på ett berömvärt sätt ...
verkar det som ...
(Detta i ljuset av att muslimska - somaliska mm, kvinnor lite elakt kallas för BMO = Black Moving Objects,
abaya – Google Sök)

(och förresten vadå ?  Vad har jag med muslimska fruntimmer att göra ?
Jo, jag har ju nära till Invandrarverket här på Restad, och titt som tätt, periodvis, promenerar just dessa BMO, i sakta mak, förbi på gatan nedanför mitt köksfönster ...) ...